top of page
  • Buket Nişel

Dubai'nin enleri

Güncelleme tarihi: 22 Tem 2021

Dubai, uçaktan indiğim andan itibaren nefesimi kesen şehir! Birleşik Arap emirliklerinin finans merkezi. 1971 yılında İngiltere’nin bölgeden çekilmesiyle bağımsızlığını ilan eden Dubai ve diğer 6 emirlik, petrolün bulunmasıyla gelişmeye başlıyor. Bu tarihten önce küçük bir liman ve balıkçı kasabası olan Dubai’nin mimari gelişimi insanın başını döndürüyor.

Dubai’nin mimari harikaları

1978 yılında Ortadoğu’nun en yüksek binası World Trade Center’i inşa ediliyor.

1999 yılında dünyanın ilk 7 yıldızlı oteli Burj Al Arab açılıyor.

2006'da dünyanın en büyük yapay adası Palm Jumeirah Island üzerinde yaşam başlıyor.

2008 yılında dünyanın en çok ziyaret edilen alışveriş merkezi Mall of Dubai açılıyor,

2010 yılında dünyanın en yüksek binası Burj Khalifa'nın da açılmasıyla Dubai'nin enleri say say bitmiyor.

Dubai'nin lüks arabaları

Sadece binalarıyla değil lüks arabalarıyla da konuşturuyor Dubai. Çöplükte yatan, altın kaplanan, polis arabası olarak kullanılan lüks arabaları gazete manşetlerini süslüyor.

Dubai'ye gidene kadar ne gökdelen meraklısı ne de arabalardan anlayan biriydim. Rolls Royce’dan Lamborgini’ye Aston Martin’den Bugatti'ye her markayı yolda görünce genel kültür seviyem yükseldi. haliyle.

Sadece hızlı değil güçlü arabalara da meraklı Dubaililer. Çölde safari yapabileceğiniz güçlü 4x4 jeepler, ATV'ler. Benim Dubai maceram da alışveriş merkezleri ve yüksek binaları gezdikten sonra Safari ile başladı.

Dubai’de safari

Safari Dubai'yi görmüş 2 kişiden birinin mutlaka yap diyeceği bir aktivitedir. Anlaşacağınız safari organizasyon firmalarının tamamı 4x4 jeeplerle otelden alıyor ve 40-45 dakikada Al Awir çölüne getiriyor sizi. Çölde jeepler, ATV'ler , ve ne olduğunu anlayamadığım Hot wheels arabalara benzeyen araçlar... Herkes peş peşe başlıyor safariye. Genç şoförler patinaj çekiyorlar kumda. En arkada oturanlar yanıyor. Kum tepecikleri üzerinden zıplayarak giden jeepler sallıyor da sallıyor. Başıma geleceği bildiğimden en öne oturuyorum. Arkada oturup istifra eden arkadaşımız da oluyor maalesef.

Dubai'de lüks arabalar, hot wheels

Gün batımını seyretmek için bir manzara tepesinde duruyoruz. Bizim ekip kumlarda yuvarlanmaya başlıyor. Pek eğleniyoruz. Derken yanımıza ATV ile hoplayıp zıplayan Spiderman kılıklı biri geliyor. Bunun da bir turist aktivitesi olduğunu düşünerek arkasına biniyorum. Resmen uçuyoruz kum tepelerinden, ben çığlık çığlığa. Bir takla atmadığımız kalıyor. “Spiderman” beni aldığı yere geri bırakıyor. Güneş batıyor ve kamp alanına gitmek için jeeplere geri biniyoruz. Şoföre anlatıyorum çok eğlendiğimi, beni havalara uçuran ATV'yi. Şoförün alı al moru mor oluyor beni dinleyince. Meğerse arkasına bindiğim “spiderman” şeyhin oğlunun bodyguard'ı imiş. Şeyhin oğlu da köşede hot wheels arabada bekleyen şahısmış. Beni alıp uzaklara götürebilirmiş vb. gerisini yazamayacağım. Belli ki adam beni beğenmiyor. Resmen ucuz kurtarıyorum.

Beğenilmemenin dayanılmaz hafifliği ile kamp alanına ulaşıyoruz. Burada da kiralık ATV ler. Bir kere tadına baktım devam deyip kiralıyorum. Bu defa tek başıma biniyorum çölde. Kaptım bu işi! Kamp alanı oldukça turistik. Develer, şahinler, kına çalışmaları, dansözler ne arasan var. Saatler geçtikçe hava soğuyor. Her yerimiz kum doluyor. Kamp yemeğinin ardından yorgun ama keyifli otele geri dönüyoruz.

Dubai'de tanga'lı kızlar

Ertesi gün denize girmeye karar veriyoruz. Jumeirah beach bunun için ideal. Hem plaj voleybolu hem de yüzmek için. Bu kadar tutucu bir yerde tangalı kızları görünce şaşırıyorum çok. Evet plajda plaj kıyafeti giymek serbest ama şeriatla yönetilen bir şehirde bu kadar da olmaz ki! Herhalde akşamına tutuklanmıştır.

Dubai Mall’da su ve ışık şovu

Akşam Dubai mall'da Beyrut lokantasında yemek var. Humusları bizimkinin yanından bile geçemez ama ortam o kadar güzel ki yediğimiz herşey çok lezzetli geliyor. Derken su ve müzik show başlıyor. Yine nefesimin kestiği anlardan biri oluyor. Su resmen müzikle dans ediyor, aşk yaşıyor. Biri cimdik atsın bana gerçek olamaz bu diye düşünüyorum.

Dubai’de gençler ve yasaklar

Alışveriş merkezlerinde oturup çay kahve içerken çevreyi izlemek de çok keyifli oluyor. Abayalı ( siyah çarşaf) kızların peçelerini kaldırıp beyaz kanduralı (Arap erkeklerinin giydiği beyaz elbise) gençlere kur yapışını, abayalarının yırtmacından gözüken Versace rengarenk taytlarını, peçelerinin ardındaki abartı makyajları. Gençler şeriat meriat dinlemiyor. Orada da gençler aynı burada da. Ama gülüşmenin ötesinde bir şeyler yapmanın ciddi cezaları var burada. Turist de olsanız evli değilseniz el ele tutuşmak yasak. Hele öpüşmek zinhar yasak! Öpüşüyor gibi yapmak da yasak. Cezası hapis ve sınır dışı edilmek. Gece kulübü ve otel dışında alkol yasak, gece denize girmek yasak, ayağınız acıdı diye ayakkabınızı çıkartıp elinize almak yasak, Abaya giymiş bir Arap kadınına bön bön bakmak da yasak. Sizi şikayet ederse sınır dışı bile edilebilirsiniz.

Yasak masak, sıcak mıcak, yapay mapay yine de çok güzelsin Dubai.